poniedziałek, 24 czerwca 2013

A FEW WORDS ABOUT PAEONIA


Jak już pisałam wcześniej uwielbiam rośliny każdego rodzaju, formatu oraz koloru. Co jakiś czas na blogu mam zamiar pisać na temat wybranych przeze mnie gatunków roślin. Na początek wybrałam jeden z faworytów na mojej liście. 

Po raz pierwszy zetknęłam się z tą rośliną gdy byłam małą dziewczynką i oglądałam przez płot ogród mojego sąsiada który miał na całej powierzchni pełno tych kiatów. Zachwyciłam się nimi i od tamtej pory gdy tylko zbliża się okres w którym peonie (bo tak na nie mówię, nie podoba mi się nazwa piwonie) zakupuję od niego nie kilka lecz kilkanaście sztuk tych przepięknych kwiatów. Gdybym tylko mogła obsadziłabym cały ogródek w tych kwiatach co pozwoliłoby mi całe dnie zachwycać się ich pięknem.  

Piwonia (po łacinie Paeonia L.) jest to roślina rosnąca w kępkach jako bylina lub krzew. Kwitnie od maja do czerwca. Pięknie prezentuje się na rabatach lub jako kwiat cięty. Dość długo utrzymuje się w wazonach co umożliwia mi długie napawanie się ich pięknem. Spotkać je można w wielu kolorach od różowego po czerwony a skończywszy na białym. Rozmnażać je i przesadzać można w sierpniu oraz na początku września. Występują w około 33 gatunkach. 




Długo mogłabym mówić o kwiatach a zwłaszcza o peoniach lecz nie chcę WAS DRODZY CZYTELNICY zanudzać. Mam jedynie cichą nadzieję, że tak jak ja zapałacie lekkim zachwytem do nich.

PS. Życzę Wam udanego tygodnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz